Üdvözöllek a blogon!
Bármilyen észrevételed, kérdésed van, jelezd nekem.
Megteheted email-ben (kapcsolat), vagy itt a blogon (megjegyzés).
Több mint száz hasznos dolgot tettem fel az oldalra, ha nem találsz valamit, írd be a keresés ebben a blogban mezőbe balra.

Hasznos böngészést kívánok!

I'm looking for a job in a garden centre in Western Europe or in the USA which sells cactuses and other succulents.

2014. május 24., szombat

Aloe vera szaporítása sarjakkal!

Végre szép idő volt ma, így tudtam kint tevékenykedni. Két cserép Aloe vera-t ültettem szét. A képeken látható, hogy a még gyökérrel nem rendelkező Aloe vera-kat nem választottam le az anyanövényről.
Ezen a képen látható a két cserép Aloe vera var. chinaensis, több fiatal hajtással.
A következő képen cserép nélkül jól látható az új hajtás gyökérzete.
Szép egészséges növények külön gyökérzettel könnyen elválaszthatók az anyatőtől.
A szétszedett növények külön is életképesek, mert van saját gyökérzetük.
Az idősebb Aloe vera növényen a gyökérzettel nem rendelkező hajtásokat azért hagyom rajta, mert nehezebben tudnak begyökeresedni, mint az előbb látott testvérei. Így, ha pár hónap múlva újra szétültetem, vagy valaki más, akkor sokkal nagyobb eséllyük a különélésre.
A kiültetett cserepes Aloe vera egy év múlva akkora lesz, mint a mostani anyatő. A szülőtövek sorsa a piacon dől el, milyen jó gazdájuk lesz az új tulajdonos.
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése